Skip to Content

Wordt hieronder geen filmpje getoond? Bekijk het dan rechtstreeks op Youtube.

Je kunt deze video alleen afspelen als je onze marketingcookies accepteert.
Dat is niet onze keuze, maar het gevolg van wetgeving. Wij gaan uiteraard netjes met je gegevens om.

Focus op innovatie en platformisering

“Wij zijn er trots op dat Cognizant partner is geworden. In de komende maanden werken we samen een aantal specifieke thema’s verder uit zoals digitale innovatie en platformisering. Een concreet voorbeeld van onze samenwerking is ons ‘smart city event’, waarvan Cognizant hoofdsponsor is. De focus zal liggen op de impact van innovaties als Internet of Things (IoT) en smart homes op verzekeraars. Dit event staat gepland voor het najaar, maar natuurlijk zijn we afhankelijk van de ontwikkelingen rondom het coronavirus”, aldus Richard Weurding, algemeen directeur van het Verbond.

Mooie vervolgstap

Ook Saket Gulati, vicepresident van Cognizant, ziet het partnership als een waardevolle verdieping van de samenwerking. “Na een aantal succesvolle gezamenlijke projecten is dit partnership een mooie vervolgstap. Het Verbond biedt Cognizant de kans om ervaringen met wereldwijde innovaties in de verzekeringssector te delen met haar leden. De thema’s en toekomstige technologieën sluiten goed aan op onze focus zoals IoT, data, cloud en digital engineering.”

Over Cognizant

Cognizant is een van de snelst groeiende Business en IT Service Providing-bedrijven ter wereld en helpt klanten hun business-, operationele en technologiemodellen te transformeren voor het digitale tijdperk. In Nederland heeft Cognizant de ambitie om haar footprint te vergroten en innovatie binnen bedrijven te stimuleren. Onder andere de Digital Studio, gevestigd in de Kauwgomballenfabriek in Amsterdam, draagt hier concreet aan bij. Hier werken klanten en partners fysiek samen aan innovatieve digitale oplossingen door diepgaande human insights, het bouwen van minimum viable products en implementatie van nieuwe producten en diensten.

Serviceplatform Corona
Het Serviceplatform Corona biedt verzekeraars (leden van het Verbond) in tijden van crisis hulp via een groot netwerk van specialisten op gebied van Finance, Riskmanagement, Operations, Legal, Governance, HR, ICT en Marketing. Ook Cognizant neemt deel aan dit platform en denkt graag mee over complexe, soms onvoorziene vraagstukken in relatie tot de coronacrisis.