“Wij werken sinds twee jaar hard aan een open platform waarin we actief kennisdelen met onze leden en relevante partijen om zo meerwaarde te creëren in de financiële sector. Het Serviceplatform Corona is hier een concreet resultaat van. Ik ben trots op dit initiatief waarmee we organisaties in tijden van crisis doelgericht aan elkaar kunnen verbinden”, aldus Richard Weurding, algemeen directeur van het Verbond.
Deelnemers
Het nieuwe platform bestaat uit een netwerk van 13 vooraanstaande bedrijven. Naast de partners CED, Cognizant en Sprenkels & Verschuren, bieden ook de volgende organisaties waar het Verbond een intensieve samenwerking mee heeft hun expertise aan: Allen & Overy, Boston Consulting Group, Deloitte, Ekelmans & Meijer, EY, Houthoff, IG&H, Ipsos, KPMG en PwC.
Deelnemers ondersteunen verzekeraars met vragen als:
- Weet u wat de NOW-regeling betekent voor uw financiering?
- Heeft u inzicht in de impact van COVID-19 op contractuele verplichtingen?
- Is herbalancering van uw beleggingsportefeuille noodzakelijk?
Verzekerd van een goede match
Het Verbond nodigt verzekeraars, die in contact willen komen met één van de deelnemers, uit om hun vraag via het Serviceplatform Corona in te dienen. Vervolgens worden vraag en aanbod zorgvuldig bij elkaar gebracht. Met deze bemiddeling verzekert het Verbond de leden van een goede match en eerstelijns serviceverlening. Na het eerste vrijblijvende contact bepalen leden zelf of een vervolgtraject of commerciële opdracht nodig is.
Partnerships | De wereld om ons heen verandert en de behoefte van partijen in de financiële dienstverlening verandert mee. Het Verbond van Verzekeraars beweegt daarom naar een open platform waarbij we door middel van samenwerking en kennisdeling met andere partijen meerwaarde creëren voor leden, partners en andere doelgroepen. Bekijk onze webpagina over partnerships voor meer informatie.