Ook de hygiënemaatregelen, zoals die voor iedereen gelden, zijn van toepassing. Consumenten en financiële dienstverleners mogen op zitting komen met maximaal twee personen. Voor meer mensen is op dit moment nog geen ruimte. Dit wordt in de uitnodigingsbrieven uitgelegd.
Telefonische of videozitting
Wanneer een mondelinge behandeling via een telefonische of videozitting mogelijk is, dan heeft dat nog steeds de voorkeur. Ook kan het zijn dat Kifid een klacht afhandelt op basis van de ontvangen documenten in het klachtdossier. In die afweging houdt Kifid rekening met zowel de belangen van consumenten als financiële dienstverleners.
Overige dienstverlening
Kifid stelt alles in het werk om de dienstverlening zoveel als mogelijk voort te zetten. Voor vragen en informatie kunt u een e-mail sturen naar consumenten@kifid.nl. Telefonisch is Kifid vanaf 8 juni op werkdagen weer bereikbaar van 09.00 uur tot 17.00 uur via 070-3338999. De aangepaste werkwijze vanwege het coronavirus kan gevolgen hebben voor de behandeltijd van klachten. Kifid vraagt hiervoor uw begrip.
Kifid houdt de ontwikkelingen rondom het coronavirus in de gaten en volgt de adviezen en maatregelen van de Rijksoverheid, het RIVM en de GGD. Wanneer dit leidt tot nieuwe maatregelen wordt deze berichtgeving op de website aangepast.