Skip to Content

De verzekeringsbranche vindt dat klachten over verzekeraars zo goed mogelijk moeten worden opgelost. Consumenten kloppen daarvoor uiteraard eerst aan bij hun verzekeraar, maar uiteindelijk kan de klacht terechtkomen bij de Tuchtraad Financiële Dienstverlening (Assurantiën). Bijvoorbeeld via de verzekeraar, advocaat of de Ombudsman Pensioenen. 

Onafhankelijkheid

De Tuchtraad toetst de klachten op basis van bindende zelfregulering van het Verbond. Dat zijn regels die de verzekeringsbranche voor zichzelf heeft opgesteld. Voorzitter mr. Els Wesseling-Van Gent: “De Tuchtraad wil ervoor zorgen dat leden van het Verbond zich zorgvuldig en fatsoenlijk gedragen. Daar heeft de hele branche belang bij, want klachtwaardig gedrag van één lid straalt af op de rest. Krijgen we een klacht, dan beoordelen we die onafhankelijk. Met deze nieuwe website, los van de website van het Verbond, brengen we die onafhankelijkheid nog eens extra onder de aandacht.” Meer weten? Ga direct naar de nieuwe website. Daar zijn ook alle uitspraken te vinden die de Tuchtraad de afgelopen jaren heeft gedaan.