De nieuwe webserie onderzoekt hoe AI ons dagelijks leven verandert: van hoe we ons kleden, de sociale rechtvaardigheid en hoe verzekeraars omgaan met data tot de loonkloof tussen mannen en vrouwen.
Alledaags hulpmiddel
Volgens Shaun McGirr, Regional Vice President AI Strategy, laat de nieuwe serie vooral zien hoe AI een alledaags hulpmiddel aan het worden is: "In AI & Us kijken we verder dan de voor de hand liggende use cases om te laten zien hoe de steeds lager wordende instapdrempel voor AI hele bedrijfstakken transformeert. We hebben ernaar gestreefd om de hype te doorprikken, buzzwords te neutraliseren en iedereen die aan AI werkt te herinneren aan hun verplichting om verantwoordelijk te handelen met het oog op de toekomst."
Dressed by Machines
In aflevering 1 Dressed by Machines, die op 7 september was te zien, stond de mode-industrie centraal. De gemiddelde levensduur van een kledingstuk bedraagt slechts vijf weken. In de aflevering wordt benadrukt hoe AI kan worden ingezet om beter te voorspellen welke modekeuzes bij onze behoeften passen, zodat we langer met onze kleding kunnen doen.
Verzekeringsindustrie
In de derde aflevering, die volgende maand online wordt gezet, staat Insuring the Future centraal. Deze aflevering onderzoekt hoe verzekeraars omgaan met gigantische hoeveelheden data, hoe AI wordt ingezet om verzekeringen intelligenter te maken, en beter afgestemd op de consument.
Verzekeringsprofessional Matthias Pulver, legt uit hoe hij AI in verzekeringsprocessen gebruikt om nieuwe inzichten te genereren en operationele processen, zoals claimprocessen, te verbeteren en te versnellen. Daarnaast wordt er ook gesproken over de zwarte doos die in de auto kan worden geïnstalleerd en verzekeringspremies kan verlagen.