Dat deze virtuele assistent nieuwsgierig maakt werd al snel duidelijk. De bijeenkomst was binnen no-time vol en zelfs het winterse weer van afgelopen dinsdag hield verzekeraars niet tegen om naar Google Nederland af te reizen.
Binnen tien jaar alles voice?
Petra Stojanovic, Lee Boonstra (Google) en Michel van Buitenen (Atos) gaven inzicht in de werking van voice platformen. Zo kan de intelligentie achter de Home bijvoorbeeld meerdere kanalen en merken bedienen, waaronder Alexa van Amazon. Daarnaast werd kort de Tech Trendradar 2018 van MunichRe besproken. Hierin voorspellen zij dat de meeste user interfaces over zeven jaar geen scherm meer hebben, maar zijn geïntegreerd in ons dagelijkse bestaan. Ook verwacht MunichRe dat je over vijf jaar je verzekeraar op basis van articifical intelligence kiest in plaats van het merk.
Voorbeelden van partijen die er snel bij waren om als eerste in de Nederlandstalige versie van de Google Home te verschijnen, zijn Centraal Beheer, Rabobank, Albert Heijn en Andrelon.
Zelf aan de slag
Na de introductie werd een beroep gedaan op de creativiteit van het publiek. Het beste voorstel voor een nieuw dialoog voor de voice assistant werd tijdens de afsluitende borrel live gezet en de winnaars kregen een Home Mini cadeau. Kortom; het was een zeer geslaagde middag die aanzet tot experimenteren!
Ook nieuwsgierig?
Wegens de overweldigende belangstelling wordt deze bijeenkomst op woensdag 6 maart en voor de zomer nogmaals georganiseerd. Wil jij er bij zijn? Schrijf je nu in op de wachtlijst via bijeenkomsten@verzekeraars.nl.