De uitspraken die worden behandeld zijn opmerkelijk, kennen een brede reikwijdte of verdienen om een andere redenen een toelichting. Alle uitspraken zijn voorzien van een korte weergave van de klacht, gevolgd door een duiding van de beoordeling door de Kifid-geschillencommissie. Tot slot krijg je praktijkgerichte do’s en don’ts om de impact op beleid en processen te bepalen.
Onderwerpen op 18 september
- Is de consument door de gevolmachtigde tijdig en voldoende geïnformeerd over de afhandeling van de schadeclaim en is de consument de mogelijkheid geboden om de schade voor eigen rekening te nemen?
- Wanneer is er sprake van schijndekking?
- Zijn kosten gedekt die zijn gemaakt om directe dreiging van schade te voorkomen?
- Mag afwikkelen op basis van schulddeling ten koste gaan van het aantal schadevrije jaren?
- Ambtshalve toetsing of een beding in de voorwaarden oneerlijk is.
- Wanneer heeft de verzekeringsnemer bij diefstal redelijke voorzorgsmaatregelen getroffen?
Relevant voor
Dit online college op maandag 18 september (15:00 tot 16:00 uur) is relevant voor onder andere klachtenfunctionarissen, juristen zoals legal counsels en advocaten in dienstbetrekking, compliance officers en managers die werkzaam zijn in de verzekeringssector. Heb jij een andere functie bij een verzekeraar of intermediair waarin je direct klantcontact hebt en/of te maken hebt met Kifid-uitspraken? Dan ben je van harte welkom.
Ga naar de opleidingspagina voor meer informatie en inschrijven.